יום שבת, 19 בפברואר 2011

מירב מוציאה את השד העדתי מהארונית של רם- האח הגדול 3 לצפיה ישירה בכל העדכונים

מירב בטיטו נכנסה בסערה לבית האח הגדול,היא הגיעה במטרה ברורה לומר הכל מהכל ושהצופים יידעו שיש לה מה לומר והיא אומרת,כמה שהיא אומרת.

קשה לכמת כ"כ הרבה נושאים לפוסט אחד, בזמן שקצב הארועים מאז כניסת מירב לבית האח הגדול מהיר ומסחרר,הציניקנים,אלו שאומרים "שאין מה לראות בתוכנית.." כנראה מחפשים רק את המריבות,הכאסח,"האקשן בשקל" פרידה-דנה,מריבות על פתיתים ובצל, ולא שמים לב לטעמים של הדיירים,"לנוער של היום,דור העתיד",לבעיות בחברה הישראלית,יחסים בין מבוגרים לצעירים,נשים וגברים,הקהילה ההומו-לסבית והיחס של החברה אליה,דת ואמונה ומירב בטיטו החזירה נושאים כמו פוליטיקה,עדתיות,נושא השואה, ומה עושה וגורמת עדיין השפה הגרמנית לחלק מאזרחי ישראל. 

בבית האח הגדול ישנו גמד,אלעד צפני,נרקומנית לשעבר ולסבית בהווה,פרידה הכט,בליין ובעל מועדון,עמיר גולדברג,בחור דיסלקט לדברי אימו עם 10 שנות לימוד,ג'קי מנחם,מתווך כביסה וסטנדאפיסט,לי עוז,ליהיא גרינר שנכנסה, מאורסת ותצא משוחררת והורסת ועובדת כמשחררת אסירים בערבות ,היו לנו גם הדתלשי"ת סיון דרור,מתנחל,יגאל "הבורר" לנקרי,דנה רון המודחת הטריה והפרשה-פדיחה הטלויזיונית המביכה ועוד..ויסלחו לי מי שלא הזכרתי כבודם במקומם מונח ורק כדי לומר לכל הציניקנים-האח הגדול הוא ללא ספק מראה מדהימה של החברה הישראלית.

לכל דייר יש מעגל השפעה,חברים ומשפחה שהוא מביא איתו לתוכנית,בנות או בני הזוג שלהם ולכן כמה שקשה להודות, ככה אנחנו נראים,גם ברמת אביב,שמריהו וגם בשדרות ,נתיבות או קריית שמונה עדיין יש גזענות, עדיין הפערים בחברה עצומים ונכון שמוקד תשומת הלב של כולם הוא על הנעשה במצריים ובטהרן, ואנחנו על סיפה של תקופה קשה,וקל לומר מה מעניין אותנו עם סיון ועמיר התאהבו או לא?! או אם ג'קי הכין לנופר עוד אילו מחוות רומנטיות,אבל טוב יעשו מיטב החוקרים,הסוצילוגים,הפסיכולוגים,אלו שבאמת אכפת להם,לא מעוד מטופל או זוג במשבר כדי להעשיר להם את הכיס אלא לנסות לקחת את האינפורמציה האדירה הזו שתוכנית כמו האח הגדול מספקת לנו כדי לשנות ולהשתנות וכדי להשפיע,אנחנו הולכים מדכי לדכי,אין עוד ערכים או אידיאולגיות,"האמריקניזציה" חוגגת...

עד כניסת אלעד צפני לתוכנית,מי חשב איך מרגיש גמד בחיי היום יום,אנחנו רואים את עמיר שלפעמים כועס עליו מניח אותו על ארון ומאיים על כולם לא להוריד אותו.מצחיק נכון? עצוב..ונרקומניות? מאוד קל לשפוט,מה פתאום טבק לפני אוכל??! אבל יכול להיות שהטבק הוא המזון הרוחני של הנרקומן?מישהו בכלל יכול לבקר,זה תפקידה של החברה המתוקנת ואנשי מקצוע,ומה לגבי גזענות?? הרי לכולנו דעות קדומות,אכולות ורקובות מסטראוטיפים שקיבלנו מהורינו,וכמה שינסו להיות "ליברלים" זה הקוד הגנטי-גזעני שלנו כיהודים,"חכמים" יותר,"נאורים" יותר ובעצם מתנשאים הרבה יותר, מה שגורר יחס של שנאה וכעס עלינו כאומה מכל העולם,ובשנות האלפיים עם כל הליברליות כמה קשה להורים לקבל את עובדת היות הבן או הבת שלהם,הומו-לסבית? "מה לא יהיה לנו נכדים"??זו אחת השאלות המביכות והאגואיסטיות כאחד שנשאלות,וכמה מראיינים לעבודה יכולים לומר שהם לא מסתכלים או אכפת להם משם המשפחה בהתאם לחברה שבה הם עובדים??

בנוסף, הרי "כולם יודעים", שהישראלים הם מכניסי אורחים במעלה הראשונה,ברור, כמו בכל דבר..אנחנו ראשונים,איך קיבלנו את לידיה נברו?! ,דיירת צעירה הספרדייה שנכנסה לבית האח הגדול,אה כן,שמענו מדנה את :"איזו ג'יפה רצינית" והיא עדיין צוחקת על זה,למה ועל מה?? על קוד לבוש,שונות?? מה היא עשתה לא בסדר,נכנסת למקום זר לא מוכר,איך זה נראה כלפי חוץ ,למה בעצם שלא ישנאו אותנו? איך קיבלו את ג'קי שלנו,בלי שפה ויכולת לתקשר? קיבלו אותו מדהים ונפרדו ממנו בכבוד,כמובן שיש לציין שהתאומות ויגאל לנקרי,לי עוז ואלעד כן קיבלו את לידיה יפה,גם ליהיא היתה בסדר..אז אנחנו לא בדיוק מכניסי האורחים,אלא מתי שנוח ומתאים  לנו ואם אפשר גם שזה יצטלם יפה,ונדאג שכולם ישמעו על זה, וזה חבל ועצוב כאחד.

אנחנו שומעים בכל איזשהו משבר כמה אנשים נתרמים ועוזרים,תורמים ועושים,כמה מתוך אלו "מקריבים" באמת מזמנם,הנתינה היא לא ממקום שיש לך אלא מהמקום שאין לך ואתה נותן. למשל אם אתה חייב אבל חייב, להגיע למקום מסוים             ,ומישהו שאתה לא מכיר ואין לך אינטרס מבקש את הזמן שלך ואתה נמצא שם בשבילו,זו נתינה.כמה ארועים עצובים בארצנו הרווייה לצערי כאלו הופכים להיות מפגש חברתי במסווה של הזדהות?!

 כתבתי כבר בתחילה, שפוסט אחד, לא יכול להכיל את כמות הנושאים שאפשר לדבר עליה שמעלה תוכנית האח הגדול, ואפשר לאהוב או לא את מירב בטיטו,אבל מה שבטוח,אני מאוד מרוצה מהכניסה שלה לבית,כי יש לה מה להגיד והיא נוגעת בכמה יבלות רציניות שאני מאוד מקווה שתהיה להן התייחסות,למרות שאנחנו אלופים בלטייח,כמה ארועים עברנו בשנים האחרונות,איך קורה שכ"כ הרבה מהדמויות האמורות להיות מודל לחיקוי ולהערצה בצמרת המדינה,צבא ומדינה נופלות לשחיתות?לרמייה ,בגידה,נשיא המואשם באונס?? שחקנים  שגדלנו עליהם,אנשי צבא,משטרה ומה לא?? משהו רקוב ,רקוב מאוד,יכול להיות שהוא היה רקוב הרבה קודם ורק "בזכות" פלאי הטכנולוגיה קשה להסתיר והכל גלוי או מתגלה,והרי "שקר צף על פני הרשת.."(זכויות יוצרים על המשפט שלי).

אני מציע לכל הציניקנים לראות את תוכנית האח הגדול,היא ודאי אמיתית יותר מכל תוכניות הפוליטיקה והאירוח,שם הכל ממוסחר,מגמתי ותחת זכוכית מגדלת,גם לאח הגדול ובמיוחד אחרי הפרשה הלא נעימה יש את זכוכית המגדלת שלו,ושלא תחשבו לא כל אחד יכול להיכנס "ולשרוד" בתוכנית כזו,צריך מבנה אישיות חזק כדי לדעת להתנהל,בלי כל אותם האמצעים "הפשוטים",מחשב,פל',חברים,משפחה,עבודה,המנהלים אותנו ביום יום ובמיוחד המגע עם אנשים,ללא אפשרות להתחבא,להתעלם,לברוח למקום אחר והכי קל לשבת "בטריבונה" ולבקר. 

הערב משדר הדחה - מי יהיה המודח עשירי מבית האח הגדול ??