יום ראשון, 20 בפברואר 2011

לקראת המפגש עם המשפחות - בבית הכלא "אחיהו" האסירים עושים חיים, והסוהרים ..

משימת בית הכלא "אחיהו" מוצאת חן בעיני,למרות שברור שההפקה חייבת למסך את ביקור המשפחות ולכן כולם לבסוף יראו את משפחתם או הקרובים אליהם,ולדעתי הדיירים יצטרכו לבחור בנוסף את "השוטר הטוב", ולתת גם לו את הזכות להצטרף, ולראות את משפחתו, והדיירים בטוח יבחרו(למרות שגם ליהיא שהוריה בחו"ל) בג'קי, שיקבל חיבוק בסנדביץ כמו שחלם עליו ושיתף את האח הגדול בזמן שהדמעות חנקו את גרונו מהתרגשות.

בבית הכלא "אחיהו",האסירים עושים חיים,והסוהרים סובלים ,אחרי שמירב הביאה את העוגה שבתוכה הפתק שגילה את מנהרת המילוט,במהירות נכנסו כולם המומים לסוויטה שכולה תענוגות הגוף והנפש,פינוקים,משחקים,ספא,אלכוהול,סיגריות,אוכל משובח,מתוקים ועוד..אחרי שחתכו 20 ק"ג בצל..יותר מזה,האסירים מתבשרים שאם הסוהרים לא יגלו את פתח המנהרה והסוויטה המפנקת,הם יזכו לביקור הקרובים והמשפחות,מה שגרם לפרץ התרגשות מטורף!

וקצת תובנות,היה צריך לדעתי לתת לדיירים לפחות יום אחד קשה לפני הפינוקים או כמה שעות שהיו מוציאות מנופר,פרידה,מירב וסיון את כל השגעונות. כולם רגישים שם,בהתחלה פרידה,תוך כדי חיתוך בצל אמרה שבכלא אפשר לקלל את מי שרוצים גם את אלוהים (אלוהים ישמור אותנו מאמירה זו,לא בבית ספרנו,אצלנו מכבדים את התנ"כ ואת האלוהים) ,מירב צועקת "כוס אממק" ו"אני חייבת לשחרר אמירות אנרכיסטיות" ..-רק תנו להם, לדיירים, תלבושות ותפאורה, ובשניות הם נכנסים לדמויות.

פרידה מסבירה, שגם הסוהרים צריכים לעמוד במשימה ומירב בתגובה:" פרידה,חאלאס!! את יודעת כמה זה כיף לשחרר התמרמרויות" ,סיון כמה כל 2 דק',רואים שהיא מפונקת ולא רגילה ולא "יכולה" לחתוך בצל,היא בוכה ויושבת בצד.מירב לא מפסיקה לנסות ולמרוד,היא מבקשת דפים ועטים ומזכירה שמות "רוצחים מפורסמים" לאח הגדול שזוכים לקבל תנאים "אנושיים" והם לא.

אלעד אומר לכולם:"מה אתם כולכם כאילו סובלים אתם כולה קולפים בצל"..אמרנו כבר הרבה פעמים קטן קומה-גדול מידות,,צודק! ולא נכנע ללחץ חברתי,בינתיים..

האח הגדול בודד את ג'קי מנופר ואת סיון מעמיר בכוונה וזה מאוד נכון לשני "הזוגות",לג'קי במיוחד,אבל את ג'קי בודדו מכל החברים שלו והוא נשאר עם עמיר,הילה, תומר וליהיא אבל סוף סוף הוא יוכל להתחבר להילה,ובכלל להתנהל סוף סוף בחופשיות בבית,למרות שג'קי חייב את "החברה" הלבד יעשה לו רק טוב בסופו של דבר ואותו יפגישו עם ההורים,יש לי הרגשה.

יש גם את האגף השיקומי,שלדעתי ייכנס לתפקוד, מחר או מחרתיים כאשר האח יבקש מהסוהרים,להעביר את "האסיר" שלדעתם יתנהג יפה,אולי יותר מאחד ואז מי שיעבור "לשיקום" אמור כאילו לקבל פרס אבל בעצם,יקבל עונש,עונש גדול כי הוא לא יוכל להנות מהסוויטה המפנקת שמחכה מעבר לקיר במעבר במנהרת המילוט ומעניין יהיה לראות אם האח הגדול ישחק ויפעיל את יצר ההלשנה תוך כדי יצירת משימות והערמת קשיים נוספים על הדיירים אסירים-סוהרים,אנחנו יודעים הרי מה עושים ל"שטינקרים" בכלא..ובכלל המשימה הזו יכולה להרעיד את הבית וליצור סיטואציות מטורפות,וכבר האח יצר מחנות חדשים וכנראה גם תהיה ,תפנית ביחסי נופר-פרידה..