יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

האח הגדול 3 לצפייה ישירה בעדכונים והפעם מפגש בין האמונה למדע

יורם וסיוון ניהלו שיחלה מרתקת על הספסל בחצר שבה נפגשו מצד אחד יורם ,איש דתי ומאמין באלוהים באופן מוחלט וודאי ( באופן הגיוני למדי) ומצד שני סיוון החילונית המאמינה במקריות של היווצרות הטבע ,באבולוציה ובתהליך אבל אם הביצה היתה קודם מי/מה יצר/ברא את התרנגולת?? יורם הביא דוגמאות ושאל איך את חושבת שגוף האדם הוא כזו מכונה משוכללת שהכל בה כ"כ  מדויק והטבע הכ"כ עוצמתי ומסודר והירח ,שמש היחסים ביניהם וכו' ,סיוון מרותקת לתוכן הסבירה שלדעתה מדובר בתהליך טבעי של הטבע וכמובן ששאלות אלו מעסיקות את כולנו בין בגלוי או לא והעולם שאנו חיים בתוך גוף מופלא המקיים מערכת מדהימה ורבים הדברים או השאלות שקש להישאר אדישים אליהן.איך זה שהפרות והירקות שאנו אוכלים הם בצבע שונה האחד מהשני וכל עונה בשנה מספקת לנו בירקות ובפרות בדיוק את הוויטמינים והמינרלים שהגוף שלנו צריך? בדיוק כאלו שיחות אנחנו רוצים לראות באח הגדול 3 בשילוב המראה שלנו כחברה המיוצגת בידי הדיירים המגיעים מרקעים שונים,בגילאים שונים והמפגש והחיבור ביניהם שמעל כולם מרחפת עננת האגו (המצולמת בכל זמן)והרצון להתגלות ,להתבלט,להרשים להשפיע ואולי גם להיות גיבור התרבות הבא.
בבית פרידה פונה לחברותיה הלסביות על זה ששמו לה לק וורוד עם נצנצים על הידיים והרגליים ומי ששם לה את זה אלו הסטרייטיות "המשעממות" לדבריה ופנתה למצלמה ולחברות שיידעו שהיא בחופש אז מותר לה..
בנתיים יורם מסביר בחוץ לג'קי איך פועל ההוט טאב (ג'קי אמר שיש מערבולת במיים) ועל מערכת השאיבה ג'קי מקשיב בעיון רב ושואל שאלות אבל לפעמים נדמה שהיה רוצה להישאר מתחת למים כשהוא לא מבין וזה נהיה לו מסובך.
ליאם יוזמת שיחה עם סיוון במטבח על החיים וההתנהלות בבית וכמה קשה לה עם השעמום ,שתיהן מסכימות שהן חייבות למצוא תעסוקה וסיוון אומרת שהשעמום יימשך עוד הרבה זמן ומייעצת לליאם לקבל ולהתרגל לכך.
במקרה או שלא אחרי כל שיחות האלוהים והעולם כולם פורצים בשירה בשיר :" אלוהים נתן לך במתנה ..דבר גדול דבר נפלא..את החיים" (מילים:דויד חלפון) .