יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

נתן זך על האח הגדול


נתן זך מציין את יום הולדתו השמונים ואנחנו מאחלים לו עד 120 ומזל טוב והוא לא מצטער על הדברים שאמר נגד "האח הגדול" בגלי-צה"ל. "יש מעט מאוד דברים שהגדרתי אותם טינופת וזה אחד מהם". על השתתפותו של המתמודד אלעד צפני הוא אומר: "גמדים יש באגדות והם לא הלכו ל"האח הגדול".

"אני אוהב גמדים אבל באגדות ולא ב"האח הגדול". הגמדים מהשירה ומהסיפורים הם לא גמדים שהלכו להשתתף בתוכנית הזו. גם בתנ"ך אני לא זוכר גמד, אבל עכשיו נכנס למסורת שלנו". 

זך ידוע בהתבאטותיו החריפות, ולעיתים הפוגעות. בעבר גם התבטא נגד יוצאי עדות המזרח וכינה אותם "באים מהמערות". כינוי זה עורר את זעמם של הרבה יוצאי עדות המזרח שקראו להפסיק ללמוד את שיריו במערכת הלימודים. 

 מ"קשת" נמסר בתגובה כי "נתן זך הינו אחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית ואנו מאחלים לו מזל טוב ליום הולדתו ואריכות ימים. באמירתו מתנגח זך בטעמם התרבותי של כחמישית מתושבי מדינת ישראל, שחלקם בוודאי נמנה על מעריציו. בכל מקרה אנו שמחים על הבקיאות שמגלה המשורר בתכני התכנית ועל הידע שלו בהקשר מתמודדי האח הגדול
". 

ובנימה אישית,

דעתו של אדם זכותו ,כל עוד הוא לא פוגע באף אחד אחר. אך כנראה שאלעד היה אושיית לילה מוכרת בחיי הלילה . 
נדמה שהוא מכיר במוגבלותו אך ממנף והופך אותה ליתרון ובכך מגשים עצמו מה שאנשים "רגילים" לא מצליחים לעשות בגלגול חיים ויותר מזה ברור שבא לאח הגדול מבחירה ויותר מזה נדמה שהוא נהנה מכל רגע יודע שהוא אטרקציה ועוד נהנה ממנו רבות באח הגדול ועל המסך לאחרי התוכנית.
בחלקים רבים מהצפייה בו, מטשטשת לחלוטין דמותו הקטנה ואת המסך תופסים לב גדול,חכמה פיקחות,הומור בריא,קלילות,,בטחון וכנות, שפע תכונות שאנשים רבים רק מפנטזים שתהיינה  להם.

ובמילה,
 שאפו!!!



קטן בקומה
" גוליבר" במידות


ו