יום שני, 10 בינואר 2011

ג'קי מנחם - מכתב מרגש למשפחה-האח הגדול

אני רוצה לעשות אתנחתא קצרה מהרכז הרפואי אחילוב ,למכתב נרגש שכתב האח המסור ג'קי מנחם למשפחה :

אמא: " הלוואי שתיה לי אישה רק חצי ממה שיש לך ,גם אם אני לא מראה את זה את נמצאת איתי ברגעים הכי הטובים,פחות טובים ורעים שעוברים עלי.תהיי חזקה תקומי כל בוקר ותתפללי בשבילי ותדעי שהכל בסדר..אני יודע שאת נמצאת איתי בכל מקום ואני גאה להיות הבן שלך,עדנה מנחם.ברשותך אדבר על אבא שלי."

"אני זוכר אותו יום שחזרתי מאוחר בלילה ואתה נכנסת לחרדות כי לא עניתי לטלפון,התקשרת לכל העולם,לחברים שלי,למשטרה וסה"כ הגעתי אחרי שעתיים איחור אחרי שקבענו.אני יודע כמה רגש יש בך והכל מדאגה אני רוצה שתבין אותי,תקשיב לי ותאב אותי ולפעמים העולם מתגלגל מהר מדי ואתה אומר : ככל שהוא מתגלגל ככה הוא גדל יותר ואני אוצר משפחה לא בוחרים נולדים לתוכה ואני אומר לך : אני גאה להיות בן משפחת מנחם להיות הבן שלך(ג'קי בגרון חנוק מדמעות) ולראות זוגיות מאושרת ואני רואה רגעים טובים ולא טובים ולימדת אותי תמיד להרים את הראש ולהאמין בעצמך ואמרת לי שתמיד אבא ואימא יהיו מאחורי .

"אני זוכר איך בגיל 16 אמרת לי: אם אתה גבר תעשה מה שאתה רוצה,לך,תגשים חלומות,רק אח"כ תבוא אלינו,תגלה את עצמך,רק תדע ! שאל טעויות משלמים,אני אומר לך פפה: אם היית רואה אותי בתקופה..והיית שם יותר לב אלי..תדע פפה שבלב יש לי מקום ענק בשבילכם ותודה תודה על 23 שנים מאושרות בחיי ואני התפללתי לימים האלו,לימים מאושרים יותר ואולי זה הזמן שלנו..אני אוהב אותך, האח הגדול מבין,יודע הכל,רואה הכל,קורא מחשבות,מסביר לי מלמד אותי,דואג לי,הוא גבר גבר הלוואי אבא,הלוואי כרמי,הלוואי,חן,גילי,(חבר של שירן האחות),,שירן,לרז :שאני אצא מפה שאני אצא מפה הלוואי ואני אוכל לראות אותך עם בת זוג שתבין אותך,שתשלים אותך שתיתן לה לאהוב אותך שתימצא הזיווג הזה בעולם הזה ובעולם הבא.

"אח שלי כרמי,לא דיברנו הרבה אבל תדע שאתה אחי הבכור,הגדול אני אוהב אותך ומעריך אותך לא רציתי להעמיס עליך ו..( קשה לו להמשיך,ג'קי בוכה..) אוהב ומתגעגע אתה אח יקר,כל יכול."
נופר באה ואמרת לו:"אני לא יכולה לשבת לחכות במטבח ואתה דתבר למשפחה שלך.." ג'קי אומר לה שהיא מפריע לו והיא יכולה לשכב בשקט לידו,או שהוא יילך למקום אחר,נופר נשכבת ומחבקת אותו,ג'קי מנגב את הדמעות ומסיים לבנתיים: 

"חן,אחותי הקטנה,לא תמיד אני איתך אבל תדעי(נופר זה מפריע לי,תהיי בשקט אומר לה) שעוד יסופר על שמך הגדול ואיזה מגע אנושי את מביאה למשפחה כל יום בקרבתך אני מרגיש שליבי קורא לך ואני לא מראה את קרבתי שתדעי שאלו החיים."

נשמעת אזעקה וג'קי מתנצל בפני המשפחה שהוא צריך ללכת לטפל בחולים.

מקסים .

אני מציע לכל אחד לקחת כמה דקות לעצום עיניים ללחוץ פלי על השיר אבא להתכנס בפנימיות ולחשוב רק מחשבות טובות 
וב"ה שתהיה לכולנו היכולת לסליחה,הבנה ושנהיה שלמים יותר עם עצמנו.