יום שישי, 14 בינואר 2011

האח הגדול לצפיה ישירה בעדכונים הכי חמים -שלום האח הגדול

צפיתי בתוכנית שלום האח הגדול ועם חלק גדול מהדברים אני ממש מסכים ועם חלקם ממש לא וכרגיל מנחם בן "מפתיע" כל פעם מחדש.

לגבי המשולש ליהיא-עתי וסיון ברור שאלירז שדה צודק ודיברתי ע"כ מס' פעמים קודם לכן ובקצרה - אם רק עתי היה מראה "צל צילה" של התעניינות,מיניות,רצון לקרבה סיון היתה "נופלת" לזרעותיו.עתי בנתיים דיפלומט ושומר על "התנהגות" נאותה "שנראת" למצלמה בסדר למעט הצעד הראשון היום שהיה בו תעוזה שגם היא פוליטית(ועמיר מיד חיקה אותו רק שכולם ראו איך הוא התנהג ליואב בתחילת התוכנית ) וביקש להשאיר את יואב,הדבר היחיד היה הוא במקום להיות "גבר" ולדבר לעיניים של ליהיא מבלי לפחד מהתגובה שלה ואיך תשפיע עליו בהמשך התוכנית הבהיר שהוא לא הולך עיוור אחרי זוגתו אלא תומך
"באנדרדוג",ביואב "המותקף" והחלש יותר.

מנחם בן טען להתנהגות "עדתית" של אלירז שדה,אני מבין מה הוא אומר אך לגמרי לא מסכים כי מה לעשות וכמובן לא בהכללה להבדיל ממה שחושב מנחם בן על "אישיות משוכללת" מי שמגיע בפוזה לתוכנית ומשמיע את האני ואני שלו ועד כמה הוא מצליח "שוכח" שלמי שמגיע מהשכונה או משכבה סוציואקונומית חלשה יותר אין הזדמנות שווה אבל יש לו יכולת הישרדותית גבוהה יותר באינטרקציות חברתיות שונות ומגוונות ולא רק בקרב האנשים "הדומים לו" דוגמת ליאם ודנה  כתיבה  שפירטתי ע"כ  בפוסטים קודמים .

לגבי ה"שליטה הנשית בבית" לא מסכים לחלוטין עם אף אחת מהטענות של פאנל "שלום האח הגדול" וכבר אמרתי בתחילת התוכנית שאחד הנושאים המרכזיים השנה הוא היחס בחברה ככלל ובבית בפרט למבוגרים שהצעירים ג'קי,נופר,סיון,לי עוז ואלעד הם השולטים בבית וכמובן שהם "מנצלים" ונהנים ברמת ההיזקקות לדמויות "האמאיות" בדאגה,בהכנת האוכל,בסדר ובעיקר לפרידה ודנה כאחת, שיש להן רצון להתקרב לצעירים כי הם הרב ולכן הן נלחמות על תשומת ליבם ולמעשה כלי שרת בידם .
אם אחת מהנשים פרידה/דנה תריב עם נופר/התאומות/ג'קי או לי עוז אני משוכנע שיתפתח קרב חסר רחמים שבו ישמעו טענות 2 הצדדים לפחות ואם אתם זוכרים, במריבה בין פרידה-עמיר, אפילו סיון,הגיעה לפרידה והעמידה אותה במקום ויצאה להגנת עמיר. 

עוד דבר שהרגיז אותי ואני לא מסכים איתו הוא שבמריבה פרידה-דנה אמרו מנחם בן,קרן שפירא ורן שריג וקבעו שדנה "ניצחה" במערכה וממה שאני זוכר פרידה ובאופן יחסי ענתה לדנה בסוג של "קוליות" מכוונת וברוגע וזה הוציא את דנה מדעתה עד שבמשך כמעט 5 דקות לאחר המריבה קיללה את פרידה ליד כולם ולמצלמה בחוץ וזה לא ניצחון ובטח להגדיר"אומץ" את מי שיוצא נגד פרידה כניצחון.היה פה תיקו.

גם פרידה, בנטייה שיש גם לאחרים, יודעת ובוחרת עם מי לריב ומזהה למי יש מספיק כח כדי להיהות רכה ועדינה לידו דוגמת נופר וג'קי,היא משתמשת "בילדים שלי" וריגשתם אותי ו..אותי ואותי ממקום מתנשא במסווה של דאגה ואכפתיות ובעצם מנסה לגייס לה "צבא" אבל אני לא חושב שהיא תוכל לבנות על זה לאורך זמן ומה שמחזיק אותה אלו ארגוני הנשים הצריכים מי שישמיע את קולם אבל היא רק כלי שרת.

רואים בברור כמה בעיות יש לפרידה כמה היא חייבת שליטה ולוקחת בכח גם אם היא משתמשת במנטרות של לאב,פיס ודיגניטי.אני מחבב את פרידה וחושב שהיא אחת הדמויות המעניינות בבית אבל הייתי רוצה לראות אותה מדברת מהלב ובכנות על הכשלונות שלה והיו לה תקופות נוראיות והיא מלאה בסודות אפלים אבל בוחרת לדבר על העבר באופן כזה שיודגשו רק ההצלחות שלה בהווה.הייתי רוצה לראות את פרידה החשופה(ראינו ממנה ממש קצת במועמדות להדחה הקודמת,שיגאל הודח) שזה ירגיש לי באמת כנה ולא מכוון אינטרס.