יום שבת, 19 בפברואר 2011

שלום האח הגדול -פוליטיקלי קורקט -האח הגדול לצפיה ישירה בכל העדכונים

כהרגלי, צפיתי ביום שישי ב"שלום האח הגדול", עם כל חברי הפאנל המכובדים,קרן שפירא,גואל פינטו,אלירז שדה ורן שריג.
אתם זוכרים את ד'ר אמיר חצרוני,אם כן אז גם בשבילי הוא הגיע לרמות בלתי נסבלות מכמות האינטילגנציה הרגשית ובהבנה בסיסית באנשים ובאינטרקציות ולמרות זאת הצפיה בשלום האח הגדול במתכונתה הנוכחית גרמה לי להתגעגע אפילו לאותו ד'ר "אוהב" אדם כמו אמיר חצרוני,הוא לפחות באמת האמין במה שאמר ודבק בו.

כן אני כועס,אני כועס שחבורת אנשים שכביכול ולכאורה אמורים לספק זווית פרשנית כנה,מתנהגת כמו חבורת פוליטיקאים שמפחדים על הכיסא שלהם.אתמול התראיינה דנה רון,שבמשך תוכנית שלמה דיברו גם על "התכונות המדהימות" שלה כמו שתלטנות  ,התחסדות,חנפנות,צביעות וכו',וכבר אמרתי שבכל מקרה דנה היתה ראויה להגיע רחוק יותר אבל הקהל,"לכאורה",בחר אחרת וטוב שכך,בית האח הגדול (יאמרו הציניקנים מה שרוצים) נראה ונשמע,רגוע יותר,נעים יותר ושפוי הרבה יותר,אז איך למען השם מגיעה דנה להתראיין בתוכנית וכולם,אבל כולם מפרגנים כאשר משך עונה שלמה עשו בה "שפטים" או לפחות חלק לא מבוטל ממשתתפי הפאנל,דיברו על ההתעסקות בחיצוניות,בפלסטיק ופתאום "הישנה נמר את חבורבורותיו??!" .

בהפקה הזו יש הרבה כסף,המון כסף,גם "שלום האח הגדול" היא חלק מאותה התפאורה,גם ערוץ 24 משחק באותו המשחק win win, אבל מה אנחנו הצופים,סקולי התיש?? .אנשים בתעשייה הזו שאני מעריך דוגמת אלירז שדה,רן שריג שבאמת לכאורה מייצגים איזשהי עוצמה,תעוזה,ברגע ששמים אותם במסגרת,או ליד אנשים "מסגרתיים" משהו קורה להם וחבל..
דנה מגיעה לראיון אתמול להתארח,לענות לשאלות וכמה נושאים מעניינים יש לדבר עליהם??,כמה אפשרויות,ובמה בוחרים לדבר? על יחסי ג'קי נופר שדנה זוכה ממנחם "הוקינג" בן למחמאות אינסוף על האבחנות "המדויקות שלה",רק רן שריג עוד ניסה בעדינות להזכיר  שדנה הודחה לצד מתמודד חדש,תומר שנשאר,אבל אף אחד לא התעכב על זה,ובעצם רן שריג רב השיחה שתק ולדעתי הפנים לעצמו את דעותיו האישיות.

מה עם נושאים כמו,ספר התנ"כ,לשמוע עמדה ברורה,ההתבטאויות של עמיר(השאלה מופנית לקרן שפירא ההריונית) כלפי נשים ועמדתה של דנה בנושא? איך זה שדיירים מסוימים ומשמעותיים בבית די מחבבים ואוהבים את פרידה ?איזה עומק  כמו שמנחם "הוקינג" בן אומר,יש בנופר חוץ מרעש?מה עם נושאים כמו פרשת "הקרם",הנרקומניות לעומת אובססיית ההתעסקות בחיצוניות,זו התמכרות וזו התמכרות,דנה גם לא הזכירה ולא פירגנה לסיון בכלל,מי שהיתה צמודתה וחברה נאמנה אליה מתחילת התוכנית,ואפרופו, מה עמדתה של דנה לגבי קנאה,רכושנות,האם היא נוקמת?? ומה לגבי אבירם-ליהיא? ומה לגבי "הכנסת האורחים" המדהימה של דיירת ספרדייה שהיא כלל לא הכירה לידיה נברו שקיבלה אותה ב :"איזו ג'יפה.." 

אתם מבינים?,תוכנית "שלום האח הגדול",בעלת פאנל מכובד,בוגר,ישיר לפעמים בוטה,אבל מה החוכמה להיות כמו הדיירים בבית ולרדת על יואב למשל?? להיות חזק על חלשים זה קל ולא שאני חושב שדנה חזקה,תגעו לה כמו לכל אחד בנקודה שתיים רגישות וכמו בבית האח הגדול וגם בתוכנית,היא לא הנרקומנית אבל אומרת "אני מקבלת את הקריז" ויוצאת ממנה השכונה.אני מצפה כמו כל הצופים מתוכנית "שלום האח הגדול" להיות כנה,נושכת ובועטת וכזו שנוגעת במה שצריך ולא נזהרת ובוחרת במה שכדאי אחרת,כדאי יהיה לא לראות את התוכנית.