יום שישי, 11 במרץ 2011

מפגש החברים של 3 הדיירים הראויים ביותר לגמר מבחינתנו -לי עוז כהן, פרידה הכט, וליהיא גרינר-לקראת משדר ההדחה בשבת

 "ספר לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה"..  
ביום רביעי הוזמנו ע"י רן כהן,אח של לי עוז,לצפיה במשדר בערוץ 2 של האח הגדול.
פתחתי ב"ספר לי מי הם חבריך.." מכיוון שהגענו לבר התל אביבי בנחלת בינימין בינמין 155 בתל אביב,מבלי להכיר את הנפשות הפועלות,למעט רן,אחיו הגדול של לי עוז,שאיתו התכתבתי בפייסבוק פעמיים..
עכשיו,מתי ראיתם/שמעתם או יצא לכם לפגוש 3 משפחות וחברים של 3 מתמודדים,שכל אחד מהם רוצה את הדייר שלו בגמר יושבים יחד לבירה,מתחבקים ומפרגנים האחד לשני?? 

אז זהו,מתברר שהח'ברה יצרו קשר קודם לכן,ואני שבמקרה או שלא,וכמי שלא מפספס ערוץ 20 מרגע הולדת האח הגדול בישראל,בחרתי בפייבורטים שלי,את לי עוז,פרידה,וליהיא עד לשלבים הגבוהים ביותר,למה? כי אם להיות כנים,לכולנו יש יתרונות וחסרונות,אבל מה שמעניין הוא עם מה מגיע המתמודד לתוכנית,ומה קורה בתהליך וחשוב מכל מה אמר בפרומו ובתעודת הזהות שלו,טרם כניסתו לבית,זה המדד הכמעט יחיד לדעת האם הדייר מתנהג בהתאם לרצונות שלו לשאיפות שלו,"טבעי",או מנסה להיות מי שהוא לא,והאם הוא מוכן לעבור תהליך,כי גם אני שלא הייתי באח הגדול יכול להבין שלהיות מצולם 24/7 זו אחת החוויות ההזויות והחוויתיות ביותר לגלגול חיים,לפחות.
זה מתווך כביסה זה??אחלה לוק
בכניסה לבית האח הגדול

לי עוז נגע בי כי,מי שלוקח את התוכנית כהזדמנות,וכל הדיבורים על "תהיה אתה" הם בלתי אפשריים,כי תמיד ה-אני האמיתי הוא "אני מי שאתה חושב שאני"- האני במראה,כלומר בבנק,בים,בעבודה,עם החברים או החברה נתנהג שונה,תמיד\זה האני הסתגלתן,ולי עוז שנכנס כסטנדאפיסט,אנרגטי בטרוף,ואדם שחי על מתח גבוה כסיפור חיים,ידע לקחת נכון ולאמץ את התהליך    .את לי עוז ראו מהכניסה לבית,הוא היה בכל פינה,בח'ברה הטובים מה שנקרה,אבל בקטעים של "הצחוקים והשיגועים" בהם הבין שהוא לפעמים קצת מגזים,או מאבד לרגע את הרגישות הוא ידע להוריד פרופיל,להתמתן,ולפעמים להעלם לכמה ימים,ועשה נכון,כך הפך להיות דייר אהוב ומוערך בבית,ובמשימות כמו החלוצים,חומה ומגדל 1938,זוכרים?לי עוז פרח,עלה על הבמה חילק הוראות כדי להצליח במשימות וחזר להיות דמות דומיננטית ובמרכז העניינים.
אפילו יגאל "הבורר" לנקרי, עומד כמו ילד טוב ומקשיב
להוראות של לי עוז

לי עוז תמיד מעורב בנעשה בבית,אומר מה שחושב,לא מהסס להיכנס לעימותים בכל הנוגע לצודק,ויותר מכל חבר נאמן,הוא  אלעד וג'קי היו חברים טובים,לי עוז הראשון שזיהה את "הזוגיות המצוינת" בין ג'קי לנופר,כשלי עוז יזם שיחות אין קץ לג'קי שיעשה איזה מז'יק ואולי "יפתח עיניים" ואמר לו "אתה מאבד אותנו,את החברים שלך".
נופר ו..מישהו ראה את ג'קי?
ג'קי חזר אלינו רק בשבוע הבלתי צפוי,וזו באמת היתה הפתעה
ה-"זוגיות"  עם נופר הרחיקה והעלימה את ג'קי כאילו מישהו עשה איזה מז'יק

בכרטיס הביקור של לי עוז,ולאורך כל התוכנית,לי עוז אמר שהוא בא לקחת את המיליון,ולא "למכור אג'נדות" ואידיאולגיות,ויש לו מה למכור,לי עוז הוביל את שיעורי התנ"כ,שהכניסו עניין ועומק בבית,ניהל שיחות בנושאי פוליטיקה טעונים,שאחת מהם היתה בשבוע שעבר עם פרידה,וגם בנושאים "קשים",שדיירים אחרים פחדו לדבר עליהם מטעמים "פופוליסטיים" כי אולי הקהל לא יאהב את מה שחושבים,ובחרו לשתוק,לי עוז קיים עם פרידה שיחה קשה על פוליטיקה,שעמיר,סיון,נופר,וג'קי פשוט יושבים ומקשיבים,רואים שהם רוצים להגיב לפי הבעות פנים לאות הסכמה או שלא,אבל שותקים,כן,יש את אלו המעדיפים למכור את עצמם להמון,בזה ישראו רק "מה שעדיף שיראו..",נו באמת,רואים הכל..

אגב פרידה,זו המתמודדת הראויה השנייה לגמר ונכון,שאני לא מסכים עם חלק מהותי ומשמעותי בחלק מהדברים שפרידה אמרה או עשתה,אבל ראשית,אתם יכולים לדמיין את העונה בלי פרידה??אם היא לא היתה היו ממציאים אותה,הליהוק הכי טוב,אין ספק.
אומרים על פרידה כל מיני דברים,בחלקם שאי אפשר לדבר איתה,ושהיא רואה רק את עצמה,אז אומרים..באותה שיחה על פוליטיקה עם לי עוז,3 שעות של ויכוח סוער,עם טיעונים חדים וקשים מצד לצד וצעקות בלהט הויכוח,פרידה ולי עוז לא הסכימו אבל דיברו,התווכחו,וסיימו בחיבוק של חברים,אז מי אמר או אומר שאי אפשר לדבר עם פרידה? אומרים :"איחזו מכובד המכבד את הבריות",כולם בבית מלאי אגו,בלי אגו יציב,אין מה לבוא לתוכנית,ובטח לא להגיע לשלבים הגבוהים,אבל להיות מבוגרת מרב הדיירים בלפחות 20 שנים מרב הדיירים..משיה לא קלה,כל "המבוגרים" בבית נשרו,למה??

פרידה עושה גם הרבה דברים בשקט,מבלי לנפנף בהם,מכבסת,מנקה,מסדרת ומאכילה,וכן רב הדיירים מפונקים,מאוד מפונקים.   
אף אחד לא יכול לשפוט מסלול חיים של אדם וכל חוויה היא,אינבידאולית ופרידה עברה,עברה הרבה,מה שבטוח, היא אדם שמעריך את האדמה שהיא דורכת עליה ולא כדבר מובן מאליו,דבר פשוט,לכאורה..
חוץ מזה אתמול שפגשתי את נדב,הבן שלה,זה נתן לי את האישור הסופי שידעתי מזמן,פרידה אימא נהדרת,ופרי היוצר,נראה "דלוקס",בחור מקסים,נעים,מכבד רגיש ו..מצחיק לאללה,עשתה עבודה טובה הפרידה, והאימא של הבית,השורדת האחרונה מבין המבוגרים,תהיה בגמר בזכות. 

חברים של ליהיא גרינר באו עם אנרגיות כמו "השמש" הגרינרית עצמה,שתו,צחקו,זרמו,שחררו יציאות מטורפות לאוויר ויותר מזה איזה פירגון בין כולם,ללי עוז,לפרידה,תענוג,ואתם רואים חיבור לא "משחק",חיבוקים,דאחקות.
לליהיא מגיע הגמר כי מבין כולם ולא משנה כמה ה-"נשמות טובות" מפיצות שמועות לא רלוונטיות היה הכי קשה בבית,היא עברה הכל ומבחינה רגשית אפשר לומר שהיתה לה התמודדות מטורפת,זוגיות של 6 שנים,שחרור,התאהבות,"בגידה",פרדה,קנאה,בידוד,ניתוק ואפשר להפוך את הסדר,אבל לראות את עתי נכנס עם סיון ל 3 ימי התייחדות עם סיון בתלבושת אחת,עם גבס ברגל ולאחרי פגישה עם אבירם,"והנשמות הטובות",דנה,נופר שרצו לראות "דם",ואת אבירם בית..ליהיא עברה הכל כמו גדולה,ואפרופו פרומו לתוכנית,ליהיא אמרה שהיא לא הנערה האמירקאית הטיפוסית ועמדה בכל מילה וסיפקה למסך,אינספור עניין ואקשן,לא פריירית הגרינר והיא ראויה לפחות לגמר..

לסיום ,ולקראת משדר ההדחה בשבת אחים ואחיות גדולים וגדולות,לכם היכולת להשפיע מחר,את מי הייתם רוצים לראות בגמר,לי עוז,פרידה וליהיא בשבילי הם אחד,סמסו עד דלא ידע הפל' ותהיו אלו שהובילו 3 אנשים למקום הראוי,ומשנכנס האדר מרבים בסמוסומים שמחים מהלב,כי אתם מגשימי החלומות,ו"לפעמים חלומות מתגשמים"(כנסו לעמוד המעריצים של ליעוז).

היתה לי הזכות,להכיר ביום רביעי במפגש החברים של לי עוז,פרידה וליהיא,קבוצת אנשים מקסימה,שמחה,אוהבת ומעל הכל מפרגנת מהלב,נוצר חיבור ששיחרר את כולם,להיפתח ולחשוף,בין רותם "הבובה האמיתית" של לי עוז,קסם של בחורה,חכמה כנה,מעניינת לבין נדב,הבן של פרידה,החברים של ליהיא,ושיחות על הדיירים בבית,הנושאים "הטעונים",נדב דיבר וסיפר על אימא פרידה,ההתמודדיות,על דעתו על הכנסת ספר התנ"כ בשרותים(היום לא אתן לכם את הכל,רק בנגיעה..),רותם,חברה של לי עוז,שיתפה בחוויות האישיות שלה,ובין שלושתם התקיימה שיחה מרתקת,שלנו רק נותר לעמוד בצד,להקשיב,ולהתרגש,ובמיוחד שרן דיבר על אימא שלהן זכרה לברכה,שזה עוד דבר שנגע בי,אצל לי עוז ולמול האחרים,הבחור לא התבייש לחשוף את עצמו,לדבר ולשתף,ולהתאים את עצמו,וגבר אמיתי,הוא אחד כזה שיודע "לבכות" שצריך,ואחד הרגעים האמיתיים שנגעו בכולנו,שאייל גולן נכנס לבית,והשיר "אימא" התנגן וכולם התחבקו,לי עוז לקח את עצמו למקלחת,והתפרק וזה אחד הרגעים החזקים בעונה,ולאחר מכן הוא,שחרר כ"כ הרבה אנרגיות ותחושות בשיחות עם הדיירים,ומחר שנעלה קטעי וידאו מהמפגש,תבינו,למה פתחתי עם "ספר לי מי חבריך..ואומר לך מי אתה" .ובמקרה הזה רק 
בשביל רותם ורן המקסימים אסמס 4 ל 2020 (: ללי עוז  
 וגם כמובן, לפרידה ולליהיא כי הן צריכות להיות עם לי עוז בגמר !!!