יום שני, 20 בדצמבר 2010

האח הגדול 3- עדכון חומה ומגדל 1938

דיירי הבית ,החלוצים ומייבשי הביצות (1938)הדי תשושים אבל שומרים על מורל גבוה (בנתיים סחתיין )  מנסים למצוא פתרונות קריאטיביים  כדי לסתום את החור במגדל המים: מגבת וכפפה,החלפת אנשים ולחיצה אדוקה הם כמה מהרעיונות שעולים. עמיר מבצע החלפה עם עתי בסתימת החור, ומתבכיין שהחור פוצע את אצבעו. אלעד מודיע לדיירים כי למרות שהוא בחור חלש, הוא ישאר ער בלילה ויעיר דיירים לטובת החלפות(גדול אמרנו?). סיוון ועמיר ממשיכים להיות כמו יון ויונה ,סיוון מנצלת כל הזדמנות להיות קרובה אליו.

ליאם יורם,והתאומות מדברים ומתחממים בחדר השינה שהנושא הוא החשש מהמשימה, ומנסים להסביר ליורם את משמעות המושג "אוכל כאפות". נופר וליעוז מדברים על התקציב. לי עוז טוען כי הוא מעוניין בסיגריות וארק(כבר שבוע מדבר על הארק), ואילו נופר מודה כי איננה אכלנית גדולה. ג'קי מצטרף, מתחבק עם נופר במיטה שלה, מורח על שפתיה ליפסטיק ומפנק אותה במסאז'ים. בחצר ליאם סותמת את החור באצבע, תוך כדי שיואב משעשע אותה במגוון סיפורים. אנגלי נוסף נכנס לחצר, ומנקב עוד חור במגדל המים. עתי מגיב מהר ומייד סותם את החור. ליהיא, אלעד ודנה עומדים מסביב למגדל, ומנסים לבדר את ליאם ועתי.
כבר ערב והדיירים עייפים אנחנו נראה ונקשיב לשיחות שלהם שהשמירות בלילה הקר והחובה להישאר ערניים יבחנו אם עדיין יישמר תרתי משמע המורל הגבוה שהצליחו לשמור עליו עד כה. 
הערה :  יישובי "חומה ומגדל", מבצע ההקמה של 52 ישובים חקלאיים יהודים מבוצרים, שהוקמו בארץ-ישראל, בימי מהומות-הדמים 1936- 1939. זו התקופה שהדיירים צריכים לחוות כחלוצים , האם יעמדו במשימה? 
"פה בארץ חמדת אבות".. לאלו מהדיירים התקוות תתגשמנה?  
כמה תמונות מהמשימה שמראות עבודת צוות נכונה ,נראה מה יביא איתו הלילה ,בזמן שלא נוח ולא נעים הקור יחדור לעצמות וחייבים יהיו לשמור על ערנות מכיוון שהאנגלים ינסו לחורר את מגדל המיים...

יורם מתרגל עמידת מוצא
עם פיילה של מיים

נופר וליהיא סוחטות את עצמן
 "ומייבשות את "הביצה 

עתי ליאם,דנה ועמיר
מיים מלוא הדלי ולמגדל

מייבשי ביצת ההוט טאב
ליעוז ג'קי נופר וליהיא
יופי של עבודת צוות 

שפרידה בשטח
האנגלים במתח..